miercuri, 30 septembrie 2015

Top 5 Wednesday - Detective preferate


5.Heat Wave de Richard Castle
L-am cunoscut pe Richard Castle din celebrul detectiv televizat Castle. Cînd am dat de romanul său, nu știam la ce să mă aștept. Am rămas uimită de Nikki Heat și de abilitățile ei de detectiv. M-a surprins rău de tot cum între personajul principal și Nikki Heat s-a legat o relație, dar a fost un roman contemporan destul de bun.
4.Crimă din Orient Express de Agatha Christie
Pare un roman obișnuit la primele pagini, dar povestea e departe de a fi obișnuită. Pe parcursul lecturii am făcut cîteva presupuneri, dar la fiecare nouă dovadă, la fiecare raționament și motiv, presupunerile mele erau spulberate.
3.Sherlock Holmes de Arthur Conan Doyle
Romanul m-a ajutat nespus de mult să îmi dezvolt abilitățile mele în ale deducției. De ce un plic cu 5 sîmburi de portocală inspiră teroare celor care îl primesc? Cum a ajuns un diamant în gușa unei rațe? Care este secretul benzii pestrițe ce aduce moartea? Pentru Sherlock Holmes nici o provocare nu este prea mare. Și după ce ai eliminat imposibilul, ceea ce rămîne, cît de improbabil ar părea, este adevărul.
2.10 negri mititei de Agatha Christie
Avînd ca punct de plecare un cîntec pentru copii, autoarea stăpînește arta deducției, construind scenarii captivante. Intriga este fundamentală în roman : 10 personaje cu un trecut sumbru, o insulă despre care toată lumea vorbește dar nimeni nu știe cum arată, proprietarul care nu apare în nici o scenă și elementele misterioase.
1.Bună seara, Melania! de Rodica Ojog-Brașoveanu
Autoarea se arată o fină cunoscătoare a măștilor dincolo de care se ascund întotdeauna oamenii și literatura. Rodica Ojog Brașoveanu s-a bazat în romanul dat, nu doar pe unicitatea infracțiunii, dar și pe crearea unui personaj literar: Melania Lupu, care din punctul meu de vedere este for-mi-da-bi-lă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu