joi, 27 august 2015

Scrisoare de dragoste de Mihail Drumeș : 7 motive


1. Anda Brădeanu - o personalitate puternică
Nu pot să nu remarc că Anda Brădeanu, zis și Ghiocela, este o personalitate puternică, o fire stăpînă pe sine, mereu ”alta” , imprevizibilă, sensibilă, de o frumusețe nemaintîlnită, și, desigur foarte inteligentă.
2. Modul în care destinul îi aduce împreună
În tren, doi necunoscuți. El, captivat de frumusețea tinerei, o dezbracă din priviri. Ea nu se lasă intimidată și răsunde sec, cu replici acide. Trenul ajunge la destinație pentru Anda, ei se despart fără a face shimb de nume sau de adrese, crezînd că dacă le este destinat să se revadă, destinul îi va aduce împreună. Timpul trece, iar amîndoi speră la o revedere. Atunci cînd nu se gîndeau, se întîlnesc întîmplător la cinema, și de atunci și-au tot dat întîlniri, și și-au mai dat întîlniri.
3. Realitatea dură
Dinu Gherghel o iubești pe Ghiocela, dar din cauza idealurilor care i-au fost insuflate în copilărie, de a pune mîna pe o fată bogată pentru a nu duce grija zilei de mîine îl duc la pierzanie. Împingînd-o pe Ghiocela în ghearele prietenului său Relu Apelivianu, Dinu face cea mai mare greșeală din viața sa : o pierde pe Ghiocela pentru totdeauna. Într-un final Dinu realizează că dragostea e mai presus de orice bogăție, dar e prea tîrziu - cale de întoarcere nu există.
4. Citatele

  • E cu neputință să întîlnești un om de la care să nu înveți ceva.
  • Dacă aș fi sculptor, i-aș face o statuie ca să îi imortalizez inocența.
  • Mă uit pe geam şi, în loc să văd peisajul, îmi apare el, multiplicat în mii de înfăţişări şi culori. Chipul lui izvorăşte mereu şi din fiinţa mea, unde se află culcuşul amintirilor noastre bune şi rele, şi retrăiesc fragmentar tot ceea ce a fost şi ceea ce are un farmec inedit, petru că ştiu că de-acum n-o să mai fie nimic, de-acum începe neantul.
  • Dramaturgii greci, clasici şi moderni, au optat invariabil pentru tragedie, pentru că fericirea, te rog să mă crezi, nu impresionează pe nimeni şi nici nu se pot scrie despre ea mai mult de trei pagini.

5.Finalul
M-a surprins total. Deși relatarea vine din corespondența Andei Brădeanu, mi-a fost greu să cred că Ivar s-a sinucis atunci cînd a văzut-o pe Jebs moartă
6.Suspansul
Cartea m-a ținut cu suflet la gură pe toată durata lecturii. Ardeam de nerăbdare să o citesc și nu îmi pare rău că am stat pînă tîrziu pentru a o lectura, și nici că am dat pas unei ieșiri în oraș.
7. Morala
Încă odată mi-am conturat ideea că lăcomia te duce la pierzanie, că dragostea cîntărește mai mult decît dorința de avuție.

Un comentariu:

  1. De Drumeș am citit doar Elevul Dima dintr-a șaptea și Invitație la vals, dar sper să ajung să citesc Scrisoare de dragoste pentru că pare foarte interesantă.

    RăspundețiȘtergere