sâmbătă, 7 mai 2016

Eu sunt Malala - povestea fetei care a luptat pentru educație și a fost împușcată de talibani

Eu sunt Malala este povestea unei familii dezrădăcinate din cauza atacurilor teroriste care aveau loc în Pakistan, o poveste despre lupta pentru dreptul fetelor la educație, o poveste despre un tată care și-a încurajat fiica să lupte pentru educație prin școala pentru fete pe care a deschis-o, o poveste care vorbește despre exprimarea liberă și despre viața pe care o duc sute de mii de femei din toată lumea.
Să citesc Eu sunt Malala a fost o provocare pentru mine, deoarece mi-am propus să o citesc într-o singură zi și pot spune că scopul a fost atins. Auzisem foarte multe despre această carte și eram foarte tentată să o descoper personal. Și nu pot spune decât că, odată ce am început să o citesc - nu mă puteam opri.
M-am născut într-o țară care a luat ființă la miezul nopții. Când am fost atât de aproape de moarte, abia trecuse de miezul zilei”. Cartea spune povestea unei tinere - Malala și toate lucrurile prin care a fost nevoită să treacă pe parcursul a 15 ani. Tatăl acesteia a învățat-o de mică să lupte pentru libertate și pentru educația fetelor. Iar odată ce a dat de gustul cărților, învățătura pentru Malala a devenit scopul vieții. Swan, localitatea în care trăia, era una relativ liniștită până în momentul în care au venit talibanii. Aceștia au aruncat în aer zeci de școli, au biciuit femeile, au omorât mii de pakistani și au insuflat frica în sute de mii de oameni. Malala este vocea care luptă împotriva acestor fărădelegi, iar prin zecile de interviuri pe care le-a acordat, aceasta a luptat pașnic împotriva bombardamentelor și pro educației femeilor. Într-o zi pe cât se poate de obișnuită, Malala a fost împușcată - iar sute de mii de oameni s-au rugat pentru însănătoșirea acesteia.
În anul 2011 Malala primește Premiul Național pentru Pace al Tineretului din Pakistan și este nominalizată la Premiul Internațional pentru Pace al Copiilor. Numeroasele premii și nominalizări au atras atenția talibanii, fapt pentru care a fost împușcată. Când și-a revenit, a continuat lupta pentru educația femeilor și astăzi promovează educația prin prisma Fundației Malala.
Citate :

  • În lume exista 2 feluri de putere; una este sabia iar cealaltă este stiloul. Există însă o a treia putere, mai mare decât celelalte două puse la un loc,acea a femeilor.
  • Adevărul va zdrobi frica.
  • A trăi nu înseamnă doar să inspiri oxigen și să expiri dioxid de carbon. Poți să stai locului și să accepți tot ce vine din partea talibanilor sau poți să te ridici împotriva lor.
  • Sunt tată - fii mei sunt la fel de importanți ca fiica mea.
  • Sunt convins că Dumnezeu trimite întâi soluția, apoi problema.
  • O vreme tata a procedat întocmai, dar s-a oprit când și-a dat seama că șoimul, deși zboară sus, e o pasăre nemiloasă. 

Un comentariu:

  1. Gindurile se duc spre o lume imaginata, in care noi, ca oameni sintem ce simtim ca am putea deveni..Lacrimile ne curg pe obraji, inca, pentru ca stim ca sintem atit de singuri, cum am fost dintotdeauna, doar ca singuratatea s-a masurat diferit, geografic..Un om e la fel, e tot un om..Pare inimaginabil ca un om identic cu mine sa fie impuscat pentru ca a gindit asa ca mine, si liber..E frumoasa Malala, sincer, e mai frumoasa prin ce este, gindeste, si simte..

    RăspundețiȘtergere